Lucrările la metroul din Teheran
Consiliul local al Teheranului a decretat transportul în comun, relaxarea aglomerației și reducerea poluării drept unul dintre prioritățile sale. În acest sens, consiliul local a alocat un sfert din buget pentru transportul în comun. Domnul Mohsen Sarkhu, membru în comisia transportului în comun din cadrul consiliului local al Teheranului, afirmă că pentru realizarea scopurilor propuse primăria trebuie să construiască anual 30 de kilometri de metrou. Realitatea este însă ceva mai complicată.
Domnul Mohammad Bagher Qalibaf, actualul primar general al Teheranului, din clipa preluării funcției a promis că dezvoltarea transportului în comun este unul dintre programele prioritare ale mandatului său. De nouă ani de zile de când este primar, Qalibaf a pus în funcțiune 54 de kilometri de metrou. Înainte de preluarea funcției, domnia sa a promis că va construi anual 15 kilometri de metrou dar în realitate anual doar 7 kilometri de metrou au fost dați în funcțiune. La preluarea funcției de primar general al capitalei de către Qalibaf, Teheranul avea 79 de kilometri de metrou funcțional, sumă în care am adăugat și cei 45 de kilometri de metrou de suprafață Teheran – Qaraj. În momentul de față Teheranul are 133 de kilometri de metrou funcțional, adică cu 60 de kilometri mai puțin decât palificările anterioare.
Primăria Teheranului afirmă că motivul principal pentru aceste întârzieri este bugetul insuficient. Primăria acuză cele două administrații ale președintelui Ahmadinejad că din motive ideologice nu l-au sprijinit cu buget suficient și la timp pe primarul Qalibaf.
Domnul Mohsen Sarkhu afirmă că primăria trebuie să construiască anual cel puțin 30 de kilometri de metrou pentru a termina liniile 3, 6 și 7. Pentru acest obiectiv ar fi nevoie anual de aproximativ 3 mii de miliarde de tumani.
De ani de zile primăria promite deschiderea părții sudice a liniei de metrou 3, porțiune care încă nu a fost dată în funcțiune. Primăria afirmă că încă 19 kilometri de metrou din linia 3 vor fi dați în folosință până la sfârșitul acestei luni, iar restul de 18 kilometri vor fi dați în folosință în viitorul apropiat. Domnu Sarkhu a afirmat că partea sudică a liniei 3 este aproape finalizată și ar mai fi de lucru puțin doar la unele stații de metrou. Referitor la înnoirea flotei de autobuze a Teheranului, domnia sa a declarat că: ”Este nevoie de 400 de autobuze anual pentru înnoirea flotei Teheranului” și că ”această chestiune este o prioritate pentru consiliul local”.
__________________________________________________________________________________
Sursă articol: http://chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=109152&Serv=3&SGr=14