Logo Cosmin.jpg

invata limba persana la biblioteca judeteana arges

Invata limba persana GRATUIT!

VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners

Lucrările la metroul din Teheran

Consiliul local al Teheranului a decretat transportul în comun, relaxarea aglomerației și reducerea poluării drept unul dintre prioritățile sale. În acest sens, consiliul local a alocat un sfert din buget pentru transportul în comun. Domnul Mohsen Sarkhu, membru în comisia transportului în comun din cadrul consiliului local al Teheranului, afirmă că pentru realizarea scopurilor propuse primăria trebuie să construiască anual 30 de kilometri de metrou. Realitatea este însă ceva mai complicată.

 

Citeşte mai departe: Lucrările la metroul din Teheran


Domnul Mohammad Bagher Qalibaf, actualul primar general al Teheranului, din clipa preluării funcției a promis că dezvoltarea transportului în comun este unul dintre programele prioritare ale mandatului său. De nouă ani de zile de când este primar, Qalibaf a pus în funcțiune 54 de kilometri de metrou. Înainte de preluarea funcției, domnia sa a promis că va construi anual 15 kilometri de metrou dar în realitate anual doar 7 kilometri de metrou au fost dați în funcțiune. La preluarea funcției de primar general al capitalei de către Qalibaf, Teheranul avea 79 de kilometri de metrou funcțional, sumă în care am adăugat și cei 45 de kilometri de metrou de suprafață Teheran – Qaraj. În momentul de față Teheranul are 133 de kilometri de metrou funcțional, adică cu 60 de kilometri mai puțin decât palificările anterioare.
Primăria Teheranului afirmă că motivul principal pentru aceste întârzieri este bugetul insuficient. Primăria acuză cele două administrații ale președintelui Ahmadinejad că din motive ideologice nu l-au sprijinit cu buget suficient și la timp pe primarul Qalibaf.
Domnul Mohsen Sarkhu afirmă că primăria trebuie să construiască anual cel puțin 30 de kilometri de metrou pentru a termina liniile 3, 6 și 7. Pentru acest obiectiv ar fi nevoie anual de aproximativ 3 mii de miliarde de tumani.
De ani de zile primăria promite deschiderea părții sudice a liniei de metrou 3, porțiune care încă nu a fost dată în funcțiune. Primăria afirmă că încă 19 kilometri de metrou din linia 3 vor fi dați în folosință până la sfârșitul acestei luni, iar restul de 18 kilometri vor fi dați în folosință în viitorul apropiat. Domnu Sarkhu a afirmat că partea sudică a liniei 3 este aproape finalizată și ar mai fi de lucru puțin doar la unele stații de metrou. Referitor la înnoirea flotei de autobuze a Teheranului, domnia sa a declarat că: ”Este nevoie de 400 de autobuze anual pentru înnoirea flotei Teheranului” și că ”această chestiune este o prioritate pentru consiliul local”.

__________________________________________________________________________________
Sursă articol: http://chn.ir/NSite/FullStory/News/?Id=109152&Serv=3&SGr=14
 

Accident aviatic cu 4 morți

Ieri 4 martie 2014 un avion iranian Falcon jet 20 s-a prăbușit în sudul Iranul ducând la moartea celor patru membri ai echipajului. Avionul aparținea Organizației Aviației Civile a Iranului și făcea un test de zbor când s-a prăbușit în apele Golfului Persic, la patru kilometri de insula Kish. Echipele de salvare au recuperat trupurile celor patru membri ai echipajului.

 

Citeşte mai departe: Accident aviatic cu 4 morți


În ultimii zece ani în Iran s-au întâmplat destul de multe accidente aviatice, accidente pentru care sunt acuzate și Statele Unite ale Americii. SUA a impus Iranului un embargou la piesele de schimb destinate întreținerii avioanelor. Ultimul accident major s-a întâmplat în ianuarie 2011 atunci când un avion s-a rupt în bucăți în timp ce încerca să aterizeze forțat într-o furtună de zăpadă în nordul Iranului. 77 de persoane aflate la bord au murit.
În iulie 2009 un avion de fabricație rusească s-a prăbușit în nordul țării după ce decolase de la Teheran, toți cei 168 de oameni de la bord murind în accident.
Cel mai grav accident este însă cel din februarie 2003. Un aparat de fabricație rusească Ilyushin 76 s-a prăbușit în munții din sud-estul Iranului ducând la moartea celor 302 de persoane aflate la bord.
یک فروند هواپیمای جت فالکن 20 هنگام انجام آزمایشات پروازی، در نزدیکی ساحل جزیره‌ی کیش دچار سانحه شد.
__________________________________________________________________________________

Articol și fotografie preluate de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/03/04/353172/plane-crash-leaves-4-dead-in-south-iran/
 

Lufthansa vrea să zboare în Iran

Lufthansa, cea mai mare firmă de transport aerian din Germania, analizează posibilitatea reluării zborurilor în Iran după ridicarea sancțiunilor internaționale. Prezent la Dubai domnul Carsten Schaeffer, vicepreședinte secțiunii vânzări și servicii Lufthansa, a declarat: ”Ne vom dezvolta interesant în Iran. În mod normal, companiile aeriene oferă posibilitatea oamenilor de afaceri de a călători mai ușor, exact ce ne dorim și noi.” Domnia sa, care a fost recent și la Teheran a adăugat că Iranul cu o populație de 75 de milioane de locuitori reprezeintă o oportunitate importantă pentru Lufthansa.

 

Citeşte mai departe: Lufthansa vrea să zboare în Iran


În momentul de față firme europene se află în plină competiție pentru a investi în Iran după ridicarea sancțiunilor internaționale și implementarea acordului nuclear al Iranului cu puterile mondiale. Pe data de 20 ianuarie 2014 Uniunea Europeană a suspendat o parte dintre sancțiunile impuse Iranului  conform contractului semnat în noiembrie la Geneva între Iran și G5+1 (SUA, Marea Britanie, Rusia, Franța, China + Germania).
Un articol recent al revistei americane Foreign Policy arată că peste o sută de companii germane își desfășoară în acest moment activitatea în Iran: ”Noile companii care vor investi în Iran vor injecta în economia țării peste 20 de miliarde de dolari americani.” Săptămâna această a avut loc și vizita în Iran a unei delegații franceze formate din 116 oameni de afaceri în căutare de oportunități de afaceri. Delegația franceză a fost cea mai importantă delegație economică europeană care a venit în Iran după semnarea acordului de la Geneva din luna noiembrie a anului trecut.

__________________________________________________________________________________
Articol și fotografie preluate de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/02/06/349527/lufthansa-eying-renewed-iran-business/
 

Austrian Airlines zboară la Teheran

Iranul și Austria reiau zborurile directe de pasageri după un an de zile de la suspendarea lor. Companiile naționale Austrian Airlines și Iran Air au stabilit că săptămânal vor avea loc cinci curse de pasageri pe ruta Teheran – Viena.

 

Citeşte mai departe: Austrian Airlines zboară la Teheran


Domnul Mohammad Khoda Karami, vicepreședinte al Organizației Aviației Civile a Iranului a declarat că primul zbor al companiei Austrian Airlines la Teheran va avea loc pe 12 martie 2014. Domnia sa a continuat: ”Zborurile directe între Iran și Austria au fost suspendate la începutul anului 2013 din cauza problemelor financiare ale companiei Austrian Airlines. După aceea compania Iran Air a încercat singură să asigure ruta de pasageri Teheran – Viena.”

__________________________________________________________________________________
Articol preluat de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/02/15/350811/austria-to-resume-direct-flights-to-iran/
Sursă fotografie: http://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Airlines


 

A doua flotă de petroliere din lume

Iranul deține a doua flotă de petroliere din lume după ce Compania Națională de Petroliere a Iranului (NITC) și-a sporit capacitatea de transport la 16 milioane de tone deadweight. Capacitatea NITC s-a oprit la 14 milioane de tone deadweight în 2012 odată cu impunerea sancțiunilor economice din 2012 de către Occident pe motivul dosarului nuclear iranian. În ultimele 18 luni însă și-a sporit capacitatea de transport a țițeiului la 16 milioane de tone trecând de pe locul 4 pe locul 2 în lume.

 

Citeşte mai departe: A doua flotă de petroliere din lume


Domnul Ali Akbar Safaei, directorul general NITC, a declarat că în momentul de față compania pe care o conduce operează 67 de petroliere și își va diversifica sursele de venit prin creșterea capacității de transport a gazelor naturale.

__________________________________________________________________________________
Articol și fotografie preluate de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/02/03/349028/iran-holder-of-2nd-biggest-tanker-fleet/