Logo Cosmin.jpg

invata limba persana la biblioteca judeteana arges

Invata limba persana GRATUIT!

VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners

Boeing vinde piese de schimb Iranului

Compania americană Boeing a încheiat cei 35 de ani în care nu a mai livrat nici o piesă de schimb Iranului. Boeing a vândut un cargou cu piese de schimb pentru avioane companiei de stat iraniene Iran Air. Un reprezentant Boeing a declarat miercuri 22 octombrie: ”În ultimele trei luni ale anului 2014 a vândut companiei Iran Air manuale de avioane, desene, hărți de navigație și alte informații”. Este pentru prima dată când Boeing vinde Iranului piese de schimb pentru avioane după Revoluția Islamică din Iran din 1979. Cargoul cu piese de schimb a costat partea iraniană 120 000 de dolari americani.

 

Citeşte mai departe: Boeing vinde piese de schimb Iranului

Această vânzare de piese de schimb vine după ce în aprilie 2014 Departamentul de Stat al SUA a eliberat o licență care permite Boeimg să ofere ”piese de schimb destinate scopurilor pașnice” Iranului pentru ”o perioadă limitată de timp”. Boeing a declarat că piesele de schimb vândure Iranului ”au fost aprobate de executivul SUA în concordanță cu negocierile în desfășurare”. Compania americană Boeing, căreia îi este încă interzis să vândă avioane noi Iranului, a declarat că în viitor este posibil să vândă mai multe piese de schimb iranienilor de la Iran Air: ”Ne putem angaja și în alte vânzări, conform licenței”.

În februarie 2014 companiile americane Boeing și General Electric, care construiesc echipamente aerospațiale, au solicitat licențe pentru a putea vinde Iranului piese de schimb conform înțelegerii referitoare la Dosarul Nuclear Iranian încheiată în noiembrie 2013. Această înțelegere prevede că SUA, Franța, Marea Britanie, Rusia, China și Germania își vor ușura presiunile sancțiunilor impuse Iranului, iar regimul de la Teheran va limita unele aspecte ale activităților sale nucleare.

În ultimii zece ani de zile o serie de accidente aviatice grave s-au petrecut în Iran, de vină fiind îmbătrânirea flotei aviatice civile iraniene și refuzul companiilor americane de a le vinde iranienilor piese de schimb.

_________________________________________________________________________

Articol preluat de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/10/23/383287/boeing-ends-break-in-business-with-iran/

   

 

Boeing poate vinde piese Iranului

Gigantul constructor de avioane american Boeing a obținut de la Departementul Trezoreriei SUA licența necesară pentru a putea vinde piese de schimb Iranului. Un purtător de cuvânt al companiei Boeing a declarat vineri 4 martie 2014 că licența a fost acordată ca urmare a încheierii acordului dintre G5 + 1 și Iran în noiembrie 2013 la Geneva. Agenția Reuters îl citează pe oficialul Boeing spunând că oficialii iranieni vor fi contactați de reprezentanții Boeing pentru a vedea ce piese de schimb au nevoie. Licența eliberată acoperă exportul de piese de schimb pentru avioanele comerciale vândute Iranului înainte de 1979 dar nu permite vinderea de avioane noi Republicii Islamice Iran.

 

Citeşte mai departe: Boeing poate vinde piese Iranului


Constructorul Boeing a declarat că acordarea licenței vine ca parte a ușurării sancțiunilor economice impuse Iranului și specificate de acordul de la Geneva. Tot agenția Reuters raportează că doi constructori aerospațiali importanți americani, Boeing și General Electric, au solicitat acordarea licențelor de export pentru a vinde piese de schimb Iranului pe baza acordului de la Geneva. Analiștii spun că această mișcare poate ajuta firmele americane în obținerea unor câștiguri importante dacă sancțunile economice vor fi ridicate în continuare.
Iranul și G5+1 (Marea Britanie, China, Franța, Rusia, SUA + Germania) au încheiat pe 24 noiembrie un acord interimar legat de dosarul nuclear iranian. Conform acordului, G5+1 vor ușura o serie dintre sancțiunile economice impuse Iranului iar Iranul își va limita unele aspecte ale programului nuclear propriu pentru șase luni de zile. Acordul prevede că în aceste șase luni de zile nu vor fi impuse noi sancțiuni economice Iranului.

__________________________________________________________________________________
Articol și fotografie preluate de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/04/04/357225/us-permits-boeing-to-sell-parts-to-iran/
 

Renault reia exporturile spre Iran

Constructorul francez Renaul și-a reluat exporturile de piese de schimb spre Iran, la mai puțin de două săptămâni după intrarea în vigoare a prevederilor acordului nuclear dintre G5+1 (Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Franța, China, Rusia + Germania) și Republica Islamică Iran. Domnul Gilles Normand, directorul regional Renault, a declarat marți 28 ianuarie 2014 Agenției Reuters: ”Important este că, gradual, vom ajunge la exporturile spre Iran de dinainte de embargou. Există o serie de oportunități în acest sens în următoarele șase luni de zile.”

 

Citeşte mai departe: Renault reia exporturile spre Iran 


Modelul Logan produs de Renaul în Iran în colaborare cu o companie autohtonă poartă numele Tondar. Constructorii francezi Renault și Peugeot și-au arătat dorința de a reintra pe piața iraniană și a colabora cu constructorii autohtoni Iran Khodro și Pars Khodro odată cu apariția încrederii suspendării sancțiunilor economice impuse Iranului de către Occident. Renault producea în Iran aproximativ 100 000 de automobile anual înainte de sancțiuni iar Peugeot aproximativ 458 000  de unități. În ultimii doi ani de zile, în care constructorii francezi s-au retras de pe piața iraniană, producția modelelor lor de către constructorii autohtoni a scăzut la aproximativ 50 de procente.
Pe data de 20 ianuarie 2014 Consiliul Uniunii Europene și-a suspendat o parte a sancțiunilor impuse Iranului, conform acordului semnat la Geneva de G5+1 și Iran în luna noiembrie 2013.

__________________________________________________________________________________
Articol și fotografie preluate de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/01/29/348302/renault-resuming-car-assembly-in-iran/

 

Francezii vor în Iran

Marile companii franceze din domeniul energiei vor investi în Iran în momentul în care sancțiunile economice vor fi ridicate. Miercuri 5 februarie 2014 domnul Ali Majedi, adjunctul ministrului petrolului iranian pe probleme internaționale, a declarat: ”Mari companii franceze din domeniul petrolului și-au arătat dorința de a intra pe piața iraniană, dar așteaptă ridicarea sancțiunilor internaționale. Aceste companii monitorizează situația sancțiunilor internaționale și vor investi în Iran atunci când aceste probleme vor fi depășite”. Domnia sa a discutat în acest sens cu companiile franceze Total, Technip și GDF Suez.

 

Citeşte mai departe: Francezii vor în Iran


Oficialul iranian a făcut aceste declarații în timp ce o delegație formată din peste 100 de oameni de afaceri francezi desfășoară o vizită de trei zile la Teheran săptămâna aceasta. Oamenii de afaceri francezi reprezentau diferite sectoare ale industriei, inclusiv sectorul bancar, telecomunicații și transport maritim. Delegația franceză a ajuns la Teheran luni 3 februarie 2014 și este cea mai mare delegație economică străină care vizitează Iranul după Revoluția Islamică din 1979.
Și-au mai arătat dorința de a investi în Iran compania spaniolă Repsol, Royal Dutch Shell, British Petroleum, italienii de la Eni, francezii de la Total, rușii de la Lukoil.

__________________________________________________________________________________
Articol și fotografie preluate de pe pagina de internet a Canalului PressTV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2014/02/05/349360/french-energy-giants-await-iran-ban-relief/

 

Pierderile Peugeot datorită sancțiunilor impuse Iranului

Constructorul francez Peugeot a înregistrat pierderi de 4 miliarde de euro după întreruperea exporturilor spre constructorul iranian Iran Khodro. Decizia Peugeot a venit ca urmare a presiunilor exercitate de constructorul american American Motors, dar pierderile americanilor au fost compensate de guvernul SUA. Decizia Peugeot i-a costat pe francezi din 2012 până în prezent și 8 000 de locuri de muncă.
Liderii sindicali francezi au solicitat autorităților explicații față de întreruperea relațiilor comerciale avantajoase cu Iranul dar presa franceză a rămas tăcută, evitând subiectul gravelor pierderi înregistrate de Peugeot. Amenințați de șomaj și nemulțumiți de întreruperea exporturilor spre Iran, o parte a angajaților Peugeot au intrat în grava foamei în fața Salonului Auto de la Paris de anul acesta, eveniment desfășurat între 28 septembrie și 14 octombrie 2013.
Ahmed Outbakhti, angajat Peugeot-Citroen la fabrica din Aulnay-sous-Bois de lângă Paris, a declarat: ”Noi toți muncitorii nu înțeleg de ce Peugeot a abandonat piața iraniană. Dacă Peugeot ar acționa într-o perspectivă economică și nu politică, nu aș fi aici în greva foamei de 37 de zile încercând să salvăm uzina.”

 

Citeşte mai departe: Pierderile Peugeot datorită sancțiunilor impuse Iranului


Exprimându-și îngrijorarea față de situația locurilor de muncă în Franța, parlamentarul francez Laurence Sauvage a declarat: ”Poate că muncitorii în Iran sunt tratați mai bine decât muncitorii în Franța căci este limpede că guvernul francez nu este prea interesat de muncitorii lui”.
În anul 2011 conform statisticilor 13 procente din vânzările anuale ale Peugeot mergeau în Iran.

__________________________________________________________________________________
Articol și fotografie preluate de pe pagina de internet a Canalului Press TV. Sursă: http://www.presstv.ir/detail/2013/10/26/331329/peugeot-experiences-4bn-in-lost-sales/