Logo Cosmin.jpg

invata limba persana la biblioteca judeteana arges

Invata limba persana GRATUIT!

VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners
VTEM Banners

Prima Conferință Internațională Auto la Teheran 2013

Iranul ocupă locul 16 în lume la producția de autoturisme, exportând în 30 de țări ale lumii. De săptămâna trecută, prin acordul de la Geneva, industria auto iraniană a fost scoasă de sub apăsarea sancțiunilor internaționale iar la Teheran a fost organizată sâmbătă 30 noiembrie prima Conferință Internațional Auto Iran 2013. La eveniment au participat producători interni și internaționali, motivați puternic de ridicarea sancțiunilor internaționale. Conferința arată modificarea pozitivă adusă de acordul de la Geneva, numeroase discuții cu ușile închise între producători importanți din industria auto desfășurându-se cu ocazia acestui eveniment.1

 

Citeşte mai departe: Prima Conferință Internațională Auto la Teheran 2013


Industria constructoare auto iraniană a ajuns la un maxim de producție, 1,7 milioane de autovehicule, în urmă cu doi ani de zile. A urmat apoi declinul, inflația și reducerea subsidiilor guvernamentale ca urmare a sancțiunilor internaționale. Producătorii prezenți sâmbătă la Teheran speră să reajungă rapid la cifrele de producție din urmă cu doi ani de zile și să le depășească. Liderii Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile au declarat că Iranul poate ajunge în căteva luni de zile la vechile nivele maxime: ”Este clară dorința guvernului iranian de a transmite semnale sectorului auto mondial, potențialul este enorm, prima acțiune fiind revenirea la volumul maxim de producție de 1,7 milioane de unități, nivel atins în 2010 și 2011. Eu cred că se poate ajunge la aceast nivel în căteva luni de zile. Iranul poate produce peste 2 și chiar 3 milioane de autoturisme în câțiva ani de zile, poate urca în rândul primilor zece țări producătoare de automobile din lume”, a declarat Patrick Blain președintele organizației.1
Domnul Mohammadreza Nematzadeh, ministrul industriei iranian, a vorbit despre atingerea vechilor cifre maxime de producție, de sporirea exportului prin îmbunătățirea calității și cantității. Domnia sa a subliniat necesitatea acordării atenției modelelor alimentate cu motorină și a modelelor de pasageri hibrid, declarând că Iranul acoperă prea puțin aceste secțiuni. Ministrul iranian a participat la discuții cu reprezentanții constructorilor francezi Renault și Peugeot, dar și cu principalii constructori iranieni. Constructorul Renault a rămas în Iran în ciuda sancțiunilor și presiunilor internaționale, dar Peugeot (cel mai mare partener străin al Iranului) a ieșit de pe piața iraniană în urmă cu doi ani de zile. Președintele diviziei Regiunea Asia Pacific a Renault a declarat: ”Am fost partenerii Iranului în ultimii zece ani de zile, colaborând cu principalii constructori de automobile din țară”.1
Renault și Peugeot au fost parteneri cu constructorii locali iranieni Iran Khodro și SAIPA. Statisticile arată că sancțiunile impuse Iranului au cauzat celor doi mari producători francezi pierderea a 100 000 de locuri de muncă și pierderi financiare importante. La o zi după semnarea acordului de la Geneva din 24 noiembrie, acțiunile Peugeot au crescu cu 4,5% la 10,69 euro iar acțiunile Renault au crescut cu 1,43% la 65,35 euro. Iranul a fost a doua piață ca mărime a producătorului Peugeot înainte de impunerea sancțiunilor internaționale, în anul 2011 aproximativ 13% din vânzările producătorului francez mergeau în Iran. Datorită sancțiunilor, Peugeot a înregistrat pierderi de aproximativ patru miliarde de euro prin oprirea colaborării cu producătorul iranian Iran Khodro din februarie 2012, fiind obligat de partenerul american General Motors.3
Anul trecut Renault a vândul un total de 100 783 de autoturisme în Iran, deținând 10% din piața iraniană. Iranul a ocupat astfel locul opt la vânzări în întreaga lume pentru constructorul francez Renault, depășind Italia (unde Renault a vândut 96 144 de unități) și Spania (unde Renault a vândut 83 366 de mașini).4
La conferință a participat și domnul Ishaq Jahangiri, vicepreședintele Iranului. Domnia sa a declarat că noul guvern al țării va imbunătăți stabilitatea financiară a pieței iraniene prin oferirea de condiții optime investitorilor străini. Jahangiri a adăugat că guvernul a reușit să reducă rata inflației în cele trei luni de zile de când a preluat puterea.
Domnul Sasan Ghorbani, unul dintre organizatorii Conferinței Internaționale Auto Iran 2013 a declarat că: ”Multe companii și-au exprimat dorința de a participa la conferință și de a pătrunde pe piața iraniană. Motivul principal este politica noii administrații de la Teheran care nu impune nici o limită constructorilor străini să activeze pe piața iraniană. Așa cum puteți vedea, au participat constructori auto din 20 de țări ale lumii.”5

__________________________________________________________________________________ 
1 2 5 http://www.presstv.ir/detail/2013/11/30/337557/iran-auto-industry-seeks-to-boost-production/
3 4http://www.presstv.ir/detail/2013/11/30/337429/french-auto-giants-to-return-to-iran/
Sursă fotografie: Pagina de internet a Conferinței Internaționale Auto Iran 2013. Sursă: http://iaiic.com/

 

 

Turnuri gemene la Teheran

Miercuri 28 august 2013 la Teheran s-a început construcția a două turnuri gemene de 30 de etaje aparținând Companiei de Comunicații a Iranului.

Citeşte mai departe: Turnuri gemene la Teheran

Complexul celor două turnuri gemene se construiește va ocupa o suprafață de 37 de mii de metri pătrați, suprafața efectivă a construcției fiind de 110 mii de metri pătrați. Cele două turnuri gemene vor avea 30 de etaje înălțime și se află la intersecția autostrăzilor Hemat și Sheikh Bahaee din vestul Teheranului. Construcția complexului are un buget de 125 de miliarde de tumani (aproximativ 400 de milioane de dolari americani) conform Agenției de Știri Fars și 360 de miliarde de tumani conform Agenției Oficiale de Știri a Iranului.
Înălțimea celor două turnuri gemele va ajunge la 150 de metri, pe locul trei în Iran după Turnul Milad și Turnul Internațional din Teheran. Construcția complexului a fost scoasă la licitație și dintre cele 25 de firma de construcții a câștigat licitația de firma Parhon. Proiectul prevede ca în trei ani de zile construcția să fie finalizată.
Compania de Comunicații a Iranului după ce s-a separat de Ministerul Comunicațiilor Iranului și a devenit o firmă pe acțiuni, a părăsit clădirea ministerului în care activa și își construiește acum un sediu nou.
ساخت برج هاي دو قلوي شركت مخابرات ايران روز چهارشنبه همزمان با هفته دولت با تبادل قرارداد بين مجري طرح ساخت و مدير عامل شركت مخابرات ايران آغاز شد

_________________________________________________________________
Informații și fotografie preluate de pe paginile de internet ale Agenției de Știri Fars și Agenției Oficiale de Știri a Iranului. Surse:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920605000323
http://www.irna.ir/html/1392/13920606/80792647.htm

 

Peugeot vrea să se întoarcă în Iran.

Citeşte mai departe: Peugeot vrea să se întoarcă în Iran.În condițiile crizei economice a zonei euro, constructorul francez Peugeot vrea să continue colaborarea cu industria constructoare de automobile din Iran.
Iran News 24 scrie că în acest început al anului 2013 s-au vehiculat referiri cu privire la încetarea colaborării dintre Peugeot și constructorul iranian Iran Khodro.1Se vehicula atunci că firma franceză nu va mai vinde părții iraniene componente auto pentru a construi automobile sub sigla franceză. Unele surse considerau că presiunea lobby-ului sionist a cauzat această decizie a constructorului francez. În același timp, celălalt competitor francez de pe piața iraniană, Renault a răspuns presiunilor sioniste afirmând că embargoul impus Iranului nu are legătură cu industria constructoare de mașini și va continua colaborarea cu constructorii iranieni.

În orice caz, au trecut câteva luni de când Peugeot a oprit furnizarea de piese constructorului iranian Iran Khodro și un membru al consiliului director al Organizației Pieselor de Schimb Auto din Iran a declarat că Peugeot vrea să reia colaborarea. Mohammad Reza Najafi Manesh a declarat: ”Peugeot a anunțat că este gata să continue colaborarea cu Iran Khodro, cu condiția să poată încasa banii pieselor vândute constructorului iranian.”Domnia sa a continuat spunând că oprirea furnizării de piese Iranului din ultimele luni a adus pagube constructorului Peugeot. Iranul este cea mai mare piață de vânzare pentru Peugeot și firma constructorul francez nu vrea să piardă această piață. Citeşte mai departe: Peugeot vrea să se întoarcă în Iran.

Sunt 23 de ani de când funcționează această colaborare, iar în anul 2007 împreună cu Iran Khodro francezii de la Peugeot au construit modelul 405, model care se fabrică în continuare în Iran. Apoi francezii de la Peugeot și-au lărgit activitatea în Iran, s-a construit modelul 206, modelul Roa și modelul Pars. Unele dintre aceste modele, 206 de exemplu, au avut un succes deosebit de mare pe piața iraniană. Iran Khodro a afirmat că modelul 206 este în momentul de față complet iranian și producătorul iranian îl poate fabrica independent de colaborarea cu Peugeot. Trebuie acum văzut dacă Peugeot se va întoarce în Iran și în acest caz ce va face Iran Khodro. Este important de menționat că în ultimele luni Peugeot și-a scăzut mult exporturile de piese auto pentru Iran, în principal piese CKD. Asta a creat probleme serioase pentru cei 8 mii de angajați francezi ai Renault, executivul francez luând în mod direct inițiativă și cerând producătorului francez să nu concedieze muncitori.
Referitor la această chestiune, Euro News a transmis că vânzarea de automobile în luna octombrie 2012 a scăzut cu 8% în Franța. Renaul și General Motors sunt constructorii auto care au înregistrat cele mai mare scăderi la vânzări. Constructorul General Motors este partener cu Peugeot și anunțase că Peugeot va suspenda vânzarea de piese auto și colaborarea cu Iranul.   

_________________________________________________________________________

1. Articol și imagine preluate de pe pagina de internet a Agenției Iran News 24 din data de 29.03.2013.

e ceva

 

Renault Clio se va produce în Iran

Domnul Hamid Reza Taghavinejad, directorul de strategie și planificare al Companiei Naționale Iran Khodro, a anunțat acordul încheiat cu firma franceză Renault de a produce în Iran modelele Clio 3 și Clio 4.

Citeşte mai departe: Renault Clio se va produce în Iran
Domnul Taghavinejad a declarat sâmbătă 20 iulie 2013: ”Aceste modele noi ale constructorului Renault se vor produce în Iran. Prin producția acestor modele noi, serviciile de producție ale Companiei Naționale Iran Khodro vor spori și vor acoperi și mai mult nevoile pieței iraniene. Firma Renaul este un actor important în domeniul construcției de automobile în întreaga lume. Până acum Renault a făcut investiții importante în Iran în domeniul financiar, lărgirea ariei de servicii, calitate și producție. Raneaul este partener cu Iran Khodro.”
Domnia sa a continuat: ”Având în vedere experiența companiei Renault în domeniul calității, serviciilor de service și calității pregătirii personalului, Iran Khodro își va extinde colaborarea cu partenerul francez. Una dintre aceste colaborări este producerea modelului Tondar 90 (modelul Logan) automatic, producție care anul trecut a început în număr mic. Acum discutăm cu Renault modificări care vor fi aduse designului modelului Tondar 90. După ce constructorul francez va aproba aceste modificări propuse de noi, vom produce Tondar 90 cu un nou design.”
Taghavi a continuat: ”Cu acordul noii puteri executive a Iranului, vom lărgi colaborarea internațională a companiei noastre. Sperăm să colaborăm cât mai bine cu Renault pentru creșterea calității autoturismelor produse de Iran Khodro”.
Legat de discuțiile avute cu o serie de producători asiatici, domnia sa a declarat: ”Având în vedere limitările internaționale care ne sunt impuse, discutăm eventuale cooperări internaționale cu cei mai buni producători din Coreea de Sud, China, Japonia și India”.
معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو از توافق با شركت رنو فرانسه براي توليد محصول جديد كليو در دو تيپ سه و چهار خبر داد.
_______________________________________________________________

Articol preluat de pe pagina de internet a Agenției de Știri a Iranului (IRNA). Sursă: http://www.irna.ir/html/1392/13920429/80743224.htm
Sursă fotografie: http://bestsellingcarsblog.com/2012/02/19/iran-january-2012-peugeot-206-and-renault-tondar-90-progress/renault-tondar-90-iran-january-2012/