Logo Cosmin.jpg

invata limba persana la biblioteca judeteana arges

Invata limba persana GRATUIT!

Ospitalitatea iraniană

Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/Terminalul Azadi.jpg'

Îmi amintesc o întâmplare din primăvara lui 2004. Stăteam în orașul Qazvin atunci, învățam limba persană (la 160 de kilometri de Teheran) și întârziasem cu treburile pentru care venisem la Teheran. Când am ajuns la Autogara Azadi să iau autocarul înapoi spre Qazvin se făcuse seară și am văzut că nu mai pleca nici un autobuz spre Qazvin. Offfff. Pe atunci bani de hotel nu aveam, rămânea să dorm în moscheea autogării și nu eram încântat de idee. Eram de câteva luni în Iran, nu vorbeam foarte bine limba persană și nu îi cunoșteam nici pe oameni. M-am speriat și cred că frica mi se citea pe față.  Ce voi face până dimineață?

Terminalul Azadi
Vine spre mine un băiat cam de vârsta mea, mă salută politicos și stăm de vorbă. Abia apoi l-am recunoscut, învățam la aceeași universitate în Qazvin, dar nu vorbisem niciodată. Nu am putut să îl refuz, deși nu mă simțeam nici comod să rămân peste noapte la un necunoscut. De la autogară am făcut o oră și jumăte traversând Teheranul cu autobuzul și taxiul de linie până în cartierul Mini City unde stăteau părinții lui. Să fi ajuns acasă în jurul orei 22, am luat cina, apoi am stat de vorbă cu mama lui, tatăl și un vecin care era în trecere. Ospitalitatea oamenilor m-a mirat căci nu îi cunoscusem pe atunci pe iranieni. Cu Mehdi, băiatul și colegul meu de universitatea din Qazvin, am rămas prieten și am mai dormit de câteva ori la el în anii ce au urmat. Apoi a emigrat în Canada și nu ne-am mai întâlnit niciodată.
Eu sunt în România acum și îmi amintesc cu drag de sinceritatea și ospitalitatea iranienilor.
În fotografie este Terminalul Azadi din Teheran. Sursă foto: http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/39600023.jpg&w=500&h=375&ei=j80-UclghNOyBrmpgZAB&zoom=1&ved=1t:3588,r:21,s:0,i:149&iact=rc&dur=1288&page=2&tbnh=194&tbnw=259&start=9&ndsp=13&tx=68&ty=73